Skip to content

Optimismul, origami si orgasmul

Octombrie 26, 2015

Motto: „Poporul roman sufera de un optimism imbecil” – Octavian Paler

Ce au in comun aceste trei cuvinte? Este foarte simplu: toate incep cu „O”, litera care zambetmie imi sugereaza intodeauna un sofism…. nu stiu de ce. Probabil deoarece in ultima vreme mi se spune ca sunt prea pesimist. Lasand la o parte ca pesimistul poate fi un optimist foarte bine informat, exagerarea gandirii optimiste, pozitive, poate duce la rezultate… sa le spunem”devastatoare”.

Nu o spun eu, ci studii de specialitate vorbesc in mod concludent ca gandirea pozitiva folosita in mod continuu si exagerat duce la demobilizarea individului care ajunge sa fie convins ca un lucru se va intampla doar pentru ca el este convins ca se va intampla, ca gandirea lui pozitiva va face acel lucru sa se intample, daca nu cumva el s-a si intamplat in timp ce puterea miraculoasa a gandului a inceput sa isi faca efectul.

Am condus cateva echipe de-a lungul activitatii mele profesionale si, am constatat ca optimistii incurabili aveau doar un nivel de stress foarte redus si ajutau echipa prin atitudine dar, in general, rezultatele lor erau mai putin spectaculoase. Cu toate acestea, o echipa are nevoie, asa cum avem nevoie si la nivel de individ, de echilibru. M-am ferit intodeauna sa imi etichetez oamenii din echipa si am incercat, pe cat posibil, sa ii tin la un loc pe cei echilibrati, pe cei mai pesimisti sau mai optimisti si sa generam impreuna atitudine.

Atitudinea face diferenta! Daca veti observa intalnirile sportive, fie de echipe, fie individuale, atitudinea cu care intra in teren sau ring si pe care o pastreaza de-a lungul meciului face de multe ori diferenta.

Cineva imi spunea de curand ca „in echipele de vanzari colegii nu sunt prieteni”… am simtit cum imi creste tensiunea, coleric cum ma stiti… . Nu sunt prieteni? Pai, poate in firmele in care activitatea este in degringolada, unde fiecare face cum il taie capul… nu stiu. Nu stiu cum intr-o echipa, fie ea de vanzari, de bucatareala sau de fotbal coechipierii nu sunt prieteni… din punctul meu de vedere aia nu este echipa! Sentimentul de prietenie si intrajutorare trebuie sa fie prezent intr-o echipa adevarata. Sau nu?

Pesimisti sau optimisti, echilibrati sau dezechilibrati, echipa trebuie sa fie o forta si sa ofere o rezultanta iar aici intervine leadershipul.

Daca nu am dreptate, promit ca de maine ma voi transforma intr-un optimist incurabil si cand voi trece pe langa cimitirul Belu nu voi vedea cruci ci o gramada de plusuri!

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Puterea sub lupă ... până la bec!

Energia electrica o afacere rentabila si pentru tine

radio vocativ

radioul celor care nu mai vor să fie manipulați

blog cu sare si piper

Un blog pentru toti cei pasionati de bucatarie, retete rapide, bucate gustoase si sanatoase

Sare'n Ochi

Dezbateri publice. Intri cu nervii tăi, ieși cu ai altora.

papile mofturoase

hrană sănătoasă şi sfaturi isteţe de îngrijire

La Marginea Căsniciei

Cum să (nu) supravieţuieşti în cuplu o viaţă întreagă, la limita dintre iubire şi cotidian.

DIETA MEDITERANEANA

"DON'T LOOK FOR A PILL THAT SUBSTITUTES CRETAN DIET. THERE IT'S NONE" - SERGE RENAUD

TED Blog

The TED Blog shares interesting news about TED, TED Talks video, the TED Prize and more.

Theo Anghel

Autor - Am murit, din fericire: Întoarcerea

Inchirieri auto

Totul despre domeniul inchirierilor de masini

hutanurobert

Blog simplu, de voie de nevoie

WWW-uri - articole despre site-uri

Pareri, advertoriale, informatii utile, promovare online site-uri

Capitalism pe pâine

Fondator si director: Mihai Giurgea

Andreea Elefteriu

Curajul este la inceputul tuturor lucrurilor

