Skip to content

Dieta, painea si zaharul

Iunie 23, 2013
Macrou la cuptor - Reteta Dukan

Macrou la cuptor – Reteta Dukan

Nu am sa va mai plictisesc si azi cu sfaturile mele de aur privind vanzarile sau asigurarile de viata, nici cu faptul ca este treaba voastra daca nu va faceti o pensie facultativa. Am sa va povestesc pe scurt ce cred eu depre niste diete, niste regimuri de slabit care au facut furori in ultimii douazeci de ani sau chiar mai devreme.

Am renuntat la fumat , prima oara acum vreo douazeci de ani dupa care m-am reapucat dupa vreo 4 ani, iar acum sunt iarasi nefumator de circa trei ani si jumatate. In ambele dati, dupa ce am incetat sa mai fumez am inceput sa mananc mai mult si, avand in vedere programul zilnic, am mancat intodeauna multa paine si mai ales seara inante de culcare.

Kilogramele in plus nu au eziatat sa isi faca aparitia.

Acum 20 de ani am citit prin revista „Privirea” un reportaj mai amplu al lui Tatulici in care descria dieta unuia Montignac, o dieta care facea furori in Olanda, aproape 1 din doi olandezi cumparand alimente sau produse Monti.

Neavand prea multe informatii exacte si inarmat doar cu ce citisem in articolul cu pricina am purces la in a-mi incropi un regim alimentar care nu avea prea multe reguli decat:

-fara zahar, total (si tot ce contine zahar- bomboane, prajituri, etc)

-fara paine- total

-fara cartofi- total

-rontaiam de cate ori aveam ocazia morcov crud, castraveti,

-mere si alte fructe cat puteam de mult de cate ori imi era foame

-mancam carne, chiar si de porc cata vroiam/puteam cu salata

-mancam branza, oua

Cam astea sunt regulile pe care mi le-am impus atunci si inca una, mancam merele cu cel putin 30 de minute inainte de masa.

Repet, aceasta nu este dieta Montignac, ci una incropita de mine dupa ureche pentru ca nu citisem cartea si cred ca nu era nici publicata in Romania atunci.

Nu mi-a fost niciodata foame, mancam pana ma saturam dar respectand regulile de mai sus, si am slabit intr-o luna si jumatate, hai sa zicem doua, 15 kg!

Acum, dupa ce m-am lasat de fumat m-am ingrasat iar. Indiferent ce ar spune orice „mare cunoscator” ca lasatul de fumat nu are nicio importanta, o sa va spun, ca fost fumator profesionist (minim doua pachete pe zi) ca fumatul inhiba pofta de mancare si, daca stau bine sa ma gandesc nici nu prea aveam timp sa manac deoarece in timpul liber fumam ca un turc. Expresia „fuma tigare de la tigare” a fost inventata de cel care m-a vazut cum imi aprindeam tigarea de la cea pe care tocmai o terminasem… .

Acum, deoarece si fetele mele s-au gandit sa „tina” noua aroma in regimuri de slabit, dieta Dukan, am zis ca este timpul sa revin si eu la greutatea normala, asa ca am purces la drum.

Pentru cei care nu stiu, dieta Dukan se bazeaza pe consumul exclusiv de alimente cu proteine, este o dieta hipo-proteica. Pare de exceptie pentru ca ai voie sa manaci carne slaba, de pui, vita sau peste, oua si lactate degresate cat poftesti dar fara ulei, fara salate, fara fructe.

Intradevar, am slabit in zece zile, in prima faza, asa numita „de Atac”,  aproape 7 kg dar cu niste eforturi fantastice in . Mi-e tot timpul foame si de cate ori ma gandesc la carnea de pui sau peste imi vine sa vomit. Sunt multi alti filozofi care zic ca nu am imaginatie, ca ei gatesc multe feluri gustoase din carne de pui si peste, dar eu cred ca oamenii astia sunt niste eroi, ii admir, dar cred ca vor sfarsi prin a deveni bolnavii de maine.

Am foarte multa imaginatie si imi place sa gatesc (gurile rele spun chiar ca ma si pricep) dar eu continui sa cred ca este un regim alimentar monoton si total nesanatos. De cateva zile ma doare capul intr-una (am citit despre un barbat care a murit din cauza acestui regim).. ceva nu este in regula.

Cred ca Dukanul prinde la public deoarece este un regim alimentar cu reguli foarte simple (desi am vazut pe forumuri ca sunt unii care nici aceste reguli simple nu le stiu) si care te entuziasmeaza daca nu esti vegetarian pentru ca ai liber la cea mai buna leguma: carnea!

Montignac este putin mai complicat dar (azi noapte am cititi si cartea) dar iti permite o viata sanatoasa si, daca din greseala sau obligat de evenimente „mai sari putin calul”, nu-i un capat de tara. Poti gasi cu usurinta in oras  cate ceva sa mai mananci ca sa nu mai zic de fructe!

Dukan si dukanistii, pe care ii respect dar imi este teama pentru ei, sustin ca una din doua persoane renunta la regim dupa faza de atac… .

Pai… eu sunt ala care a renuntat dar in favoare lui Montignac care ma invata cum sa mananc sanatos si sa nu mai rabd de foame. End of story.

One Comment
  1. ioio permalink

    painea din comert e de tot rahatul a inceput sa fie din ce in ce mai dulce pe langa o gramada de adaosuri care mai de care mai nociva.

Lasă un răspuns

Puterea sub lupă ... până la bec!

Energia electrica o afacere rentabila si pentru tine

radio vocativ

radioul celor care nu mai vor să fie manipulați

blog cu sare si piper

Un blog pentru toti cei pasionati de bucatarie, retete rapide, bucate gustoase si sanatoase

Sare'n Ochi

Dezbateri publice. Intri cu nervii tăi, ieși cu ai altora.

papile mofturoase

hrană sănătoasă şi sfaturi isteţe de îngrijire

La Marginea Căsniciei

Cum să (nu) supravieţuieşti în cuplu o viaţă întreagă, la limita dintre iubire şi cotidian.

DIETA MEDITERANEANA

"DON'T LOOK FOR A PILL THAT SUBSTITUTES CRETAN DIET. THERE IT'S NONE" - SERGE RENAUD

TED Blog

The TED Blog shares interesting news about TED, TED Talks video, the TED Prize and more.

Theo Anghel

Autor - Am murit, din fericire: Întoarcerea

Inchirieri auto

Totul despre domeniul inchirierilor de masini

hutanurobert

Blog simplu, de voie de nevoie

WWW-uri - articole despre site-uri

Pareri, advertoriale, informatii utile, promovare online site-uri

Capitalism pe pâine

Fondator si director: Mihai Giurgea

Andreea Elefteriu

Curajul este la inceputul tuturor lucrurilor

