Skip to content

Tipul de la „cablu”

Iunie 18, 2013

Vanzari mariCand spuneam ca joburile din Romania sunt de litera a treia ma gandeam doar la ce am vazut eu in piata „cu ochii si urechile mele”. In schimb ieri mi-a fost dat sa traiesc o experienta cumplita in sensul ca mi s-a demonstrat ca Romania nu este tara in care visam sa imi cresc nepotii.

Ma suna un prieten, dintr-un alt oras, foarte fericit, sa imi spuna ca si-a gasit de munca ca agent de vanzari la celebra companie RDS. Mi-am zis: ‘bine, uite ca Dumnezeu ii rasplateste pe oamenii buni”… dar stai sa vezi faza!

Imi spune amicul ca este angajat cu 2 ore de munca pe zi si primeste 150RON pentru chestia asta. Zic: „hai, oras mic, posibilitati reduse, salarii mici… vanzarile sunt cenusaresele companiilor, aia e!”.

„Robert, imi zice el, am facut cursuri de vanzari consultative, misto rau de tot… abia astept sa ies sa vand! Ca sa imi iau banii aia nu trebuie decat sa vand 15 „servicii” pe luna” (adica, in traducere libera in medie 3 servici- tv, internet, telefonie circa 5 abonati noi pe luna)…  si mi-o spune asa, senin… .

Pai, daca facem socoteala, 150 ron la doua ore inseamna 600 de ron la program normal de 8 ore de munca calificata, de strabatut kilometri intregi si de suportat zeci de mii de usi inchise in nas… .

Am sa tratez cu mai mult respect si consideratie, desi o faceam si pana acum, pe cei care vand din usa in usa ceea ce va rog si pe dumneavoastra. Oamenii astia din vanzarile door-to-door, adica pe romaneste din usa in usa, fac o munca extraordinara si foarte prost platita, nesimtit de prost platita, atat de prost incat nu te poti abtine sa nu te intrebi: am ajuns sclavi pe plantatie?

2 comentarii
  1. In primul rand se incalca legea care stipuleaza ca pentru un program complet de 8 ore zilnic salariu este 700/lei pe luna. Pentru fractiuni ar trebui sa fie proportional…
    In al doilea rand sa vinzi 15 servicii, in conditiile in care rata de acoperire pentru cablu TV, internet, etc e foarte mare, e un obiectiv foarte greu de atins!
    In general vorbind sunt destui oameni care accepta salarii derizorii, unele platite la negru, pentru ca din varii motive se complac in aceasta situatie. Sunt destui cu pregatire superioara, nu neaparat la „Spiru” care accepta salarii sub limita de existenta.
    De ce? Pentru ca economia nu creeaza locuri de munca, ba din contra le diminueaza! S-a intrebat cineva cate locuri de munca au disparut din economie in ultimii 23 de ani? Unii dintre noi au plecat in alte tari sa munceasca pe niste salarii mizere pentru tara respectiva dar extraordinare pentru flamandul roman. Ce s-ar intampla daca ar veni toti capsunarii inapoi? Ne-am bate pe un job de tot rasul!
    Asta e Romania anului 2013!

  2. Foarte corect C.P., foarte corect!

Lasă un răspuns

Puterea sub lupă ... până la bec!

Energia electrica o afacere rentabila si pentru tine

radio vocativ

radioul celor care nu mai vor să fie manipulați

blog cu sare si piper

Un blog pentru toti cei pasionati de bucatarie, retete rapide, bucate gustoase si sanatoase

Sare'n Ochi

Dezbateri publice. Intri cu nervii tăi, ieși cu ai altora.

papile mofturoase

hrană sănătoasă şi sfaturi isteţe de îngrijire

La Marginea Căsniciei

Cum să (nu) supravieţuieşti în cuplu o viaţă întreagă, la limita dintre iubire şi cotidian.

DIETA MEDITERANEANA

"DON'T LOOK FOR A PILL THAT SUBSTITUTES CRETAN DIET. THERE IT'S NONE" - SERGE RENAUD

TED Blog

The TED Blog shares interesting news about TED, TED Talks video, the TED Prize and more.

Theo Anghel

Autor - Am murit, din fericire: Întoarcerea

Inchirieri auto

Totul despre domeniul inchirierilor de masini

hutanurobert

Blog simplu, de voie de nevoie

WWW-uri - articole despre site-uri

Pareri, advertoriale, informatii utile, promovare online site-uri

Capitalism pe pâine

Fondator si director: Mihai Giurgea

Andreea Elefteriu

Curajul este la inceputul tuturor lucrurilor

