Skip to content

Lungul drum al noptii catre zi

Iunie 17, 2013

intrebareNu stiu daca mai are rost sa continui sa scriu pe acest blog. Cateodata mi se pare o pierdere de timp iar altadata mi se pare ca cei care ma citesc nu inteleg de fapt ca nu critic pe nimeni ci doar incerc din rasputeri sa ajut. Nu este o confesiune, este o realitate si cred ca tuturor, sub o forma sau alta ne place sa ajutam.

Desi meseria de consultant financiar imi permite un program flexibil (sau poate tocmai de aceea), am inceput de la o vreme sa am mici probleme de program deoarece nu mai pot sa adorm seara de ganduri. Ma pun la masa in fiecare seara si ganduri peste ganduri ma invaluie…

„De ce romanii sunt asa cum sunt? Ce as putea sa fac pentru a schimba mentalitatile invechite ale celor cu care intru in contact? Cum as putea sa conving un om incuiat in propriile sale limite intelectuale ca trebuie sa isi faca o pensie facultativa sau o asigurare de viata? Cum as putea sa fac sa ii ajut pe concetatenii mei sa inteleaga ca numai ei singuri se pot ajuta si ca nimeni din afara nu va veni vreodata sa le ofere ceva de pomana. Cum sa fac asigurari de viata celui care compara asigurarea de viata cu RCA-ul pe care l-a avut la masina acum 10 ani si Astra nu i-a platit oglinda crapata? Cum sa fac pensie facultativa celor care imi sunt dragi dar nu vor sa creada ca peste 20 ani statul nu isi va mai putea permite sa tina in spate pensionarii? Cum sa ii fac pe cei din jurul meu sa fie plini de speranta si incredere? Cum sa fac ca oamenii din jurul meu sa fie mai buni, mai calmi, mai senini, asa cum sunt oamenii in alte tari din lumea asta? Cum sa ii educ macar sa asculte? Cum sa ii fac sa fie curiosi, sa caute solutiile cele mai bune pentru viitorul lor?”

Ganduri peste ganduri imi ocupa orele care zboara pe nesimtite si ma trezesc ca se face ora 1, 2 sau 4 dimineata si eu tot ma gandesc la lucruri care nu imi aduc… . Un proverb vechi romanesc spune ca, cainele moare de drum lung si prostul de grija altuia. Acest proverb m-a urmarit multa vreme pentru ca mi s-a parut ca am un handicap major deoarece imi place sa fiu de ajutor, sa le fac bine celor din jur.

Acum, dupa ani de dezvoltare personala, dupa ce am studiat comportamente si atitudini atat din Romania cat si din alte tari ale lumii am ajuns la concluzia ca, multe dintre proverbele si zicatorile noastre nu au facut decat mult rau acestui popor. Multe dintre proverbele si zicatorile noastre Mioritice nu au facut decat sa implementeze in constiinta colectiva idei perdante, idei retrograde si comportamente conservatoare sau chiar involutive.

Ma gandesc in aceasta noapte la faptul ca Romania este unde este datorita „intelepciunii populare” de care nu mai scapa. Totul este negru sau gri in Romania datorita acestor proverbe cu care ne nastem, crestem si traim, totul este o noapte in Romania. Cum de nu vedem ce se petrece in alte parti ale lumii? De ce nu putem sa facem in asa fel incat sa ajungem si noi ca ei?

Cred oare romanii ca vasele alea de croaziera pline cu batrani sunt de fapt vase de coaziera pline cu pensionari? De ce oare crede romanul ca in statele dezvoltate batranii duc o viata normala, fericita, pe cand in Romania pensionarii nu au bani nici de medicamente? De ce oare romanului trebuie sa ii spui sa „stranga bani albi pentru zile negre” si nu sa stranga „bani albi pentru zile albe„?

Miorita este in tot si in toate… si… se face dimineata…

One Comment
  1. scrie in continuare ca nu strica..

Lasă un răspuns

Puterea sub lupă ... până la bec!

Energia electrica o afacere rentabila si pentru tine

radio vocativ

radioul celor care nu mai vor să fie manipulați

blog cu sare si piper

Un blog pentru toti cei pasionati de bucatarie, retete rapide, bucate gustoase si sanatoase

Sare'n Ochi

Dezbateri publice. Intri cu nervii tăi, ieși cu ai altora.

papile mofturoase

hrană sănătoasă şi sfaturi isteţe de îngrijire

La Marginea Căsniciei

Cum să (nu) supravieţuieşti în cuplu o viaţă întreagă, la limita dintre iubire şi cotidian.

DIETA MEDITERANEANA

"DON'T LOOK FOR A PILL THAT SUBSTITUTES CRETAN DIET. THERE IT'S NONE" - SERGE RENAUD

TED Blog

The TED Blog shares interesting news about TED, TED Talks video, the TED Prize and more.

Theo Anghel

Autor - Am murit, din fericire: Întoarcerea

Inchirieri auto

Totul despre domeniul inchirierilor de masini

hutanurobert

Blog simplu, de voie de nevoie

WWW-uri - articole despre site-uri

Pareri, advertoriale, informatii utile, promovare online site-uri

Andreea Elefteriu

Curajul este la inceputul tuturor lucrurilor

Viata in patru :)

Blog dedicat copiilor nostri si emigrarii in Danemarca

