Skip to content

Cum m-au „ajutat” prietenii- confesiuni din mahalaua inimii

Mai 8, 2013

Motto: Prietenia este încercarea prin care se măsoară un om. (Oscar Wilde)

Aproape niciodata nu am cerut prea multe lucruri prietenilor mei, si daca s-a intamplat, intr-un fel sau altul le-am intors serviciul inapoi inmiit, si, mai mult ca sigur ca i-am ajutat intodeauna atunci cand mi-au cerut ajutorul.

Firea asta a mea de bun samaritean nu este regizata si nici controlata din pacate. Sunt asa cum sunt deoarece am avut, vorba lui nenea Freud, o copilarie mai complicata si, cei care se presupunea ca ma vor ajuta la greu m-au lasat de izbeliste in momentele cruciale sau au facut, voit sau nu, mult rau mie si tinerei mele familii.

Atunci am simtit nevoia sa ajut pe oricine neconditionat pentru ca stiam ce inseamna sa nu ai un dram de ajutor atunci cand ai nevoie. Nu am cerut niciodata nimic in schimb pentru ca, asa cum zicea cineva: „binele ce l-ai primit scrie-l in piatra iar cel ce l-ai facut scrie-l in nisip”.

Pe de alta parte am pus tot sufletul in ultima mea „aventura profesionala”. Am devenit consultant financiar in principal dintr-un motiv foarte simplu, o alta experienta de viata, plus faptul ca toata viata am avut probleme financiare si imi place cu adevarat sa ii ajut pe cei din jurul meu sa nu treaca prin ce am trecut si eu. Este ca si atunci cand m-am hotarat sa studiez electronica, cand sufeream ca nu am si eu „o scula” mai de soi cum aveau colegii mei de scoala.

Printre altele „m-am bazat”, ca in orice noua activitate si de faptul ca am atatia prieteni care ma pot recomanda la randul lor prietenilor lor, si voi avea la inceput o piata in care sa ma fac cunoscut. Ca si consultant financiar daca nu „te vezi” cu oameni, daca nu vorbesti cu cat mai multi oameni, nu vei reusi sa inchei nici macar o amarata de pensie facultativa, deci vei muri de foame.

Am purces dara sa le cer amicilor mei recomandari, cunostinte de ale lor care pot fi potentiali prospecti, oameni interesati de pensia lor, de viitorul lor financiar si de siguranta financiara a familiei lor. Sa stiti ca astfel de oameni chiar exista!

Surpriza a venit in momentul in care am inceput sa cer aceste recomandari. Aproape nimeni nu se inghesuie sa ma recomande altor cunostinte refuzand practic,  folosind expresii caraghioase: „colegii mei au deja”, „cunostintele mele nu sunt interesate”, „lasa-ma sa-i intreb eu”… pana la cel care mi s-a parut apoteotic: „-Da ce, vrei sa iti recomand la mishto?”

Vine o vreme in viata cand ti se pare ca tot sistemul tau de valori se prabuseste. Asa ma simt si eu acum cand, oameni carora le-am oferit tot suportul cand au avut nevoie, pentru care am platit tot felul de chestii din banii mei, pentru care as fi facut orice sa ii ajut cand ar fi avut nevoie nici macar nu au bunavointasa ma puna in legatura cu alte cunostinte de ale lor, de parca sunt ciumat si cine stie ce rau le voi face!

Un consultant financiar detine niste informatii care nu pot decat sa fie de ajutor unei familii sau unor persoane responsabile. Dupa mii de ore de studiu, de acumulare de informatii, ma trezesc ca nu am cu cine sa le impartasesc pentru ca ‘prietenii mei” ma considera ca un fel de paria al societatii. Ma considera un fel de nebun cand le spun ca nu vor „manca pensie”, si asta nu pentru ca nu vor traisa apuce anii de pensie ci pentru ca pensia peste douazeci de ani va fi doar o gluma sociala, un ajutor sa nu mori de foame.

Cand te vei trezi cu 45% din venituri taiate, desi nevoile tale vor ramane aceleasi sau vor fi chiar mai mari la batranete o sa iti para nespus rau prietene ca m-ai tratat ca pe un gunoi care incearca sa-ti imputeasca viata, tie si cunostintelor tale! Iti dau scris aici, pe acest blog, de voie, de nevoie!

Din peste 1200 de numere de telefon, de cunostinte si prieteni care altadata ma sunau nonstop sa le repar telefoanele, sa le decodez nu stiu ce, sa le repar calculatoarele si laptopurile, sa imi ceara bani imprumut sau sa bea sprituri fara numar la mine in casa, deocamdata, nimeni nu s-a oferit sa imi recomande un prieten sau sa ma intrebe: ‘bai Robert, ce dreaqului inveti tu acolo de sase luni de zile?”. Mai mult, unii dintre ei nici nu mai raspund la telefon!

Incet, incet, voi incepe sa te tai si din lista de Facebook, prietene, daca iti este rusine cu mine acum.

Asa sa iti ajute si tie prietenii tai! 

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Puterea sub lupă ... până la bec!

Energia electrica o afacere rentabila si pentru tine

radio vocativ

radioul celor care nu mai vor să fie manipulați

blog cu sare si piper

Un blog pentru toti cei pasionati de bucatarie, retete rapide, bucate gustoase si sanatoase

Sare'n Ochi

Dezbateri publice. Intri cu nervii tăi, ieși cu ai altora.

papile mofturoase

hrană sănătoasă şi sfaturi isteţe de îngrijire

La Marginea Căsniciei

Cum să (nu) supravieţuieşti în cuplu o viaţă întreagă, la limita dintre iubire şi cotidian.

DIETA MEDITERANEANA

"DON'T LOOK FOR A PILL THAT SUBSTITUTES CRETAN DIET. THERE IT'S NONE" - SERGE RENAUD

TED Blog

The TED Blog shares interesting news about TED, TED Talks video, the TED Prize and more.

Theo Anghel

Autor - Am murit, din fericire: Întoarcerea

Inchirieri auto

Totul despre domeniul inchirierilor de masini

hutanurobert

Blog simplu, de voie de nevoie

WWW-uri - articole despre site-uri

Pareri, advertoriale, informatii utile, promovare online site-uri

Andreea Elefteriu

Curajul este la inceputul tuturor lucrurilor

Viata in patru :)

Blog dedicat copiilor nostri si emigrarii in Danemarca

