Skip to content

Ciocu’ mic!

Ianuarie 15, 2013

ciocumicDe multe ori in viata ti se spune sa taci, sa te abtii, sa-ti vezi de treaba ta. Nimeni nu stie insa care este de fapt treaba ta. Ce te motiveaza, ce te face sa traiesti? Daca seful ti-a vorbit urat, ridica vocea la tine doar pentru a demonstra ca nu este impotent, nu-i spune ca… nu-i spune nimic, stai in banca ta! Taci si inghite pana te-o lovi sughitu’! Cine esti tu sa vorbesti, cine esti tu sa reactionezi, cine esti tu sa dai solutii?

Cine vrea sa ramana in firma asta, imi spunea acum multi ani un coleg, trebuie sa…  si-mi arata cum isi inchide el fermoaru’ peste gura, peste buzele alea cu care pupa in cur pe oricine avea o functioe mai mare decat a lui. „Ce om infect!” o sa exclamati… da, infect dar, de aproape douazeci de ani de cand il cunosc o duce tare bine!

Zice ca cei mai de succes oamenii sunt cei cu principii, cu coloana vertebrala, cu verticalitate morala.  In ce film?

Ma suna azi de la o firma care stiam ca angajase deja pe postul pe care concurasem, pe altcineva. A trecut mai mult de o luna de atunci si, desi mi-au zis ca ma vor pastra in „baza lor de date” stiu, din alta sursa ca HR-ul lor nu are o baza de date. Stiu de la Paulica, un baiat destul de tanar care mi-a fost client pe vremea cand aveam un centru de inchiriat casete video si cand l-am ajutat sa treaca clasa la limba engleza… (profesorul lor era cel mai bun prieten al meu).

Il sun pe Paul si il intreb de ce si cum de ma cheama aia ca stiam ca baza lor de date este un shredder (distrugator de documente n.a.).

„Eeee, zice musiul, angajasera un tip, un ardelean parca… ori era din Ardeal ori din Arad (Paulica este stivuitorist n.a.), un tip pe la 25 de ani. Era spirt, in p… mea. Adevarul este ca unde-l trimeteau acolo se ducea, zbarnaia. Era si simpatic al dracu’  ne-a dat o bere Joi seara in depozit ca jumatate dintre noi am ajuns abia luni la munca.

In doua saptamani a vrajit-o si pe Tanta, e una aici la contabilitate, e cam proasta da’ e buna rau! Plange aia de se omoara acum!”

-De ce plange?”

„Pai, aia e. L-a trimis sefu Vinerea trecuta la un arab ca care avusesem noi niste cotracte.. ma rog, niste prostii de-ale lor… sti tu cum e cu supermarketurile astea, e farmacie da’ nu prea… l-a trimis sa ia niste bani. Nu’s cat era, douazeci sau treizeci… cateva mii de euro de la ultimul transport ca nu au putut sa faca prin banca… nu stiu. Ideea este ca ala a adus masina in fima dar a plecat cu banii, s-a dus in p… masii. L-au cautat si cu politia calare… de patru zile a intrat in pamant… ehhh si acum nu mai au agent pe Sud… d’aia te-a chemat. Ahhh, d’aia mi-a cerut mie numarul tau Raluca! (fata de la personal n.a). Ce faci, de cand incepi?”

„Paulino, ii zic, mie nu prea mi-au placut oamenii astia ma! Mi-a zis unul ca am principii, adica, ca nu ma potrivesc cu ei, ca nu suntem la rezonanta, intelegi? Eu cred ca nu m-a placut ca sunt mai in varsta putin decat el. Ii era teama ca cine stie ce o sa fac eu sau ce nu o sa fac, ca am familie, obligatii… . Nu stie ce inseamna sa fi profesionist. Asa ca, nu cred ca o sa vin, dar nu le spune… ma mai gandesc. Si tu ai grija, nu te mai lua in clont cu ei, mai ales cu dom’director, ca ala, iti spun din experienta, te zboara de nu te vezi! Da Paulica? Ciocu mic!

Morala? Noapte buna Romania!

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Puterea sub lupă ... până la bec!

Energia electrica o afacere rentabila si pentru tine

radio vocativ

radioul celor care nu mai vor să fie manipulați

blog cu sare si piper

Un blog pentru toti cei pasionati de bucatarie, retete rapide, bucate gustoase si sanatoase

Sare'n Ochi

Dezbateri publice. Intri cu nervii tăi, ieși cu ai altora.

papile mofturoase

hrană sănătoasă şi sfaturi isteţe de îngrijire

La Marginea Căsniciei

Cum să (nu) supravieţuieşti în cuplu o viaţă întreagă, la limita dintre iubire şi cotidian.

DIETA MEDITERANEANA

"DON'T LOOK FOR A PILL THAT SUBSTITUTES CRETAN DIET. THERE IT'S NONE" - SERGE RENAUD

TED Blog

The TED Blog shares interesting news about TED, TED Talks video, the TED Prize and more.

Theo Anghel

Autor - Am murit, din fericire: Întoarcerea

Inchirieri auto

Totul despre domeniul inchirierilor de masini

hutanurobert

Blog simplu, de voie de nevoie

WWW-uri - articole despre site-uri

Pareri, advertoriale, informatii utile, promovare online site-uri

Andreea Elefteriu

Curajul este la inceputul tuturor lucrurilor

Viata in patru :)

Blog dedicat copiilor nostri si emigrarii in Danemarca

