Skip to content

Pazea!

Ianuarie 14, 2013

atentie!Vreau sa va impartasesc foarte pe scurt cateva dintre experientele mele in domeniul interviului, poate va va fi de ajutor sa va faceti o parere despre cum arata actuala piata a muncii din Romania, daca merita sa investiti timp si, cateodata bani, in schimbarea locului de munca.

Va voi prezenta succint trei exemple de firme pentru care nu voi lucra niciodata pentru ca.. nu vreau! 

Firma 1:

Suna managerul zonal de la Ramnicu-Valcea si dau un interviu telefonic. Imi prezinta dupa aceea firma, imi spune salariul 1450 RON (!) dupa care imi spune ca, desi voi fi reprezentant de vanzari in Bucuresti trebuie sa ma duc la Suceava sa dau interviul final, sa cunosc firma mama… etc.

Nu mai raspund la telefon, ma fac „ca ploua”, atat mi s-a parut de supercretina ideea de a plati 200RON un drum dus intors pana la Suceava ca sa dau un interviu al carui rezultat nu am cum sa il stiu! Poate ma duc acolo si ma respinge pe motiv ca nu am ochii albastrii. Cine stie? Omul insista si, pana la urma, cu remuscari, ii raspund.

Zice ca a venit personal in Bucuresti si ca se ne intalnim la un interviu. „Ok”, zic. Ne intalnim. Imi zice ca de fapt salariul este ala minim pe economie, ca ‘asa-i la privatii astia”?! si restul este comision. „Ok”, zic din nou, „si cat pot sa castig daca rup randurile, daca sparg barierele sonice ale vanzarilor?” Imi raspunde nonsalant ca as putea sa castig chiar si 1200RON/luna.

M-a sunat a doua zi sa-mi spuna ca are o veste buna pentru mine: „Ati fost acceptat sa mergeti mai departe”.

Ba, esti prost? I-am dat si eu o veste buna, l-am bagat in lista de telefoane respinse automat!

Firma 2:

Este nevoie de un director de vanzari. Ok, corespund, interviuri, toate alea si toate astea. Sunt anuntat ca voi avea de lucru peste program, ca s-ar putea sa lucrez si noaptea cand vom avea comenzi, ca sa fac un plan de vanzari.

Ce mi se mai spune: fostul director de vanzari a plecat din firma cu.. toata echipa. Nu dam spaga, nu dam comisioane, nu dam nimic pe nicaieri ca sa luam contracte.

Mersi, o sa va caut eu!

Firma3:

Nu stie bine ce cauta, reprezentanti vanzari, director de vanzari. As fi bun de director daca am experienta cu oamenii, dar ii angajeaza ei. Ne tatonam pe mail, si sunt intrebat de ce nu mai dau niciun semn de viata(!?) ca ei au angajat deja cativa oameni pe vanzari (!?). Sunt somat la un moment dat pe mail sa ii caut ca ei nu mai suporta schimbul asta de mailuri.

Voi v-ati angaja la o firma care nu stie ce vrea sa angajeze si care nu iti da un telefon in trei saptamani, avand pretentia sa suni tu? Pai daca nu au bani de telefon, s-ar putea sa fie nevoie sa vii cu fise de acasa mon’cher!

Zic „PAS” si trec la nivelul urmator. 

Concluzii: 

-Nu uitati sa investiti zi de zi in voi. Invatati zi de zi, acestlucru este esential. Ceea ce stiti va da valoare si nimeni nu va poate lua!

– Firma care are nevoie de voi va va angaja si fara sa insistati. Nu negociati de la bun inceput, nu oferiti avantaje angajatorului. Se numesc „firme toxice” cele care va cer sa stati peste program. Fireste ca poate veti sta o ora doua in plus dar nu uitati ca nu puteti performa daca sunteti obositi si daca angajatorul va obliga la asa ceva. Nu uitati ca, undeva acolo, exista o alta firma care ofera acelasi salariu dar nimeni nu sta peste program.

– Atata timp cat nu esti afiliat la un Sindicat, nu are cine sa iti apere drepturile.  Tu esti singurul care o poate face. Legea azi in Romania il apara pe angajator.

-Sunt firme lipsite de un management autentic cele in care sunteti obligati sa veniti cu bani de acasa. Este o pierdere de timp, bani si sanatate sa lucrezi pentru astfel de firme.

Cand vezi aceste firme ar trebui sa ai in minte un singur indemn: „Pazea!”

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Puterea sub lupă ... până la bec!

Energia electrica o afacere rentabila si pentru tine

radio vocativ

radioul celor care nu mai vor să fie manipulați

blog cu sare si piper

Un blog pentru toti cei pasionati de bucatarie, retete rapide, bucate gustoase si sanatoase

Sare'n Ochi

Dezbateri publice. Intri cu nervii tăi, ieși cu ai altora.

papile mofturoase

hrană sănătoasă şi sfaturi isteţe de îngrijire

La Marginea Căsniciei

Cum să (nu) supravieţuieşti în cuplu o viaţă întreagă, la limita dintre iubire şi cotidian.

DIETA MEDITERANEANA

"DON'T LOOK FOR A PILL THAT SUBSTITUTES CRETAN DIET. THERE IT'S NONE" - SERGE RENAUD

TED Blog

The TED Blog shares interesting news about TED, TED Talks video, the TED Prize and more.

Theo Anghel

Autor - Am murit, din fericire: Întoarcerea

Inchirieri auto

Totul despre domeniul inchirierilor de masini

hutanurobert

Blog simplu, de voie de nevoie

WWW-uri - articole despre site-uri

Pareri, advertoriale, informatii utile, promovare online site-uri

Capitalism pe pâine

Fondator si director: Mihai Giurgea

Andreea Elefteriu

Curajul este la inceputul tuturor lucrurilor

